Retur & Återbetalning

Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. På SveduTuning strävar vi efter att se till att våra kunder är 100% nöjda. Om du har problem med leveransen eller produkten och är frustrerad, vänligen kontakta oss så hjälper vårt team dig omedelbart.

Hur kan jag returnera hela eller delar av min beställning?

Om du bestämmer dig för att returnera din produkt till oss inom 30 dagars ångerperiod, observera att vi kommer att återbetala hela beloppet för din beställning inom 5 arbetsdagar efter att vi har mottagit produkten. Tyvärr kan vi inte ersätta kostnaderna för att returnera produkten. Vi tar inte heller emot returer av använda produkter om det inte gäller reklamation.

Vi återbetalar dina pengar till dig med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat; i vilket fall som helst kommer inga avgifter att tas ut för återbetalningen.

Observera att om du betalar med kreditkort kommer återbetalningen ofta att synas på ditt kreditkortskonto först i slutet av månaden/säsongen.

Följ instruktionerna nedan för att returnera produkten:

Kontakta kundtjänsten på [email protected]
De kommer också att ge dig en returadress. Om vi kan ta emot din retur, gör följande. Packa produkten som ska returneras snyggt och säkert, helst i originalförpackningen.

Skicka paketet till den returadress som du fick från vår kundtjänst.
När paketet har anlänt och inspekterats kommer vi att återbetala det belopp du beställt för de returnerade produkterna med den betalningsmetod som användes för att betala dem

Avbeställning av beställningar

Om du vill avbryta din beställning ska du kontakta oss 30 minuter efter att du har gjort din beställning på [email protected]

Skadade produkter vid ankomsten

Det är synd! Tyvärr kan det hända att en produkt skadas under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt ska du kontakta oss inom 30 dagar efter att du har fått produkten. Efter det tar returperioden tyvärr slut.

Om du vill ha den snabbaste lösningen skickar du oss ett e-postmeddelande med ett foto som visar den skadade delen av produkten. De bästa bilderna tas på en plan yta där etiketten och felet syns tydligt. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika fel i framtiden.
För defekta produkter skickar vi alltid ett nytt paket gratis vid första tillfället, men vi kan tyvärr inte ge dig en återbetalning. Kommer den att vara felaktig andra gången? Då återbetalar vi hela köpeskillingen till dig.

Om du har några frågor om skadade produkter när de anländer, vänligen kontakta oss på [email protected]

Produktfel eller brister efter användning

Så irriterande! Tyvärr kan det hända att det efter en tid uppstår ett tillverkningsfel. Det måste vara ett verkligt fel. Med andra ord är delen trasig och uppfyller inte längre tillverkarens specifikationer. Tillverkningsfel eller brister gäller inte för förbrukningsdelar. Förbrukningsdelar inkluderar, men är inte begränsade till:

Bromsbelägg och bromsskivor, bromsbelägg, bromstrummor,
kedjor, glödlampor, däck och slangar. Samt rörliga delar i ordets bredaste bemärkelse.
Om du har några frågor om tillverkningsfel eller fel efter användning kan du kontakta oss på [email protected]

Leverans av defekta produkter

Vi gör allt vi kan för att behandla alla beställningar korrekt. Tyvärr kan det hända att beställningar inte kan göras och att vi skickar fel produkt till dig. Vi kommer naturligtvis att lösa detta och skicka dig den rätta beställningen utan kostnad.

Om du har några frågor om leveransen av felaktiga produkter kan du kontakta oss på [email protected]

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om paketet inte hämtas ut på angivet uthämtningsställe och returneras till oss erhåller vi oss rätten att ta ut ett avgift på 200kr.

Vanliga frågor kring retur & återbetalning

Hur lång är återbetalningsperioden?

Du kan returnera produkten inom 30 dagar efter att du har mottagit din beställning.

Måste jag betala för återbetalningen?

Ja, alla kunder ansvarar för kostnaden för returfrakten.

Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er?

Nej, du måste kontakta oss innan du skickar din retur eftersom returadressen kan vara en annan än den adress från vilken din beställning ursprungligen skickades.

Hur lång tid tar det att få tillbaka mina pengar?

Full återbetalning kommer att ske med det ursprungliga betalningssättet när vi har mottagit, kontrollerat och bekräftat att produkterna inte har använts. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och ge oss uppgifter om ordernummer. Observera: Det tar i genomsnitt 10 arbetsdagar att behandla en retur.

Frakt

Hur lång tid tar det att få min beställning?

Alla beställningar packas inom 24 timmar efter att beställningen har genomförts. Paketet skickas därefter från vårt lager i Stockholm och levereras via Postnord med spårbar försändelse. Leveranstiden är vanligtvis 1–3 arbetsdagar inom hela Sverige.

Vid en förbeställning kan det däremot ta 2-5 arbetsdagar.